2025




Učinkovitost kolektivnega upravljanja avtorske in sorodnih pravic v Republiki Sloveniji

Datum: 17. 09. 2025

V sredo, 17. 9. 2025, se je v prostorih Evropske pravne fakultete Nove univerze odvila predstavitev projekta »Učinkovitost kolektivnega upravljanja avtorske in sorodnih pravic v Republiki Sloveniji«, ki je nastal na pobudo ARIS in MGTŠ in bil izveden s strani Zavoda INRISK. Avtorica raziskave dr. Eneja Drobež je s sodelavkami predstavila nekaj glavnih izsledkov raziskave, predvsem kazalnike, ki primerjajo slovenske kolektivne organizacije med seboj in kažejo, kateri elementi sistema kolektivnega upravljanja so dobro izvajani ter kje se najde prostor za izboljšave. Raziskava je iskala odgovore na vprašanja pri vseh deležnikih sistema kolektivnega upravljanja.

Veseli nas dejstvo, da je bil IPF v primerjavi zelo dobro ocenjen, še posebej pri vprašanjih, na katera so v anketi odgovarjali imetniki pravic, ki jih IPF zastopa. To dejstvo jemljemo kot priznanje za doslej vloženi trud in kot motivacijo za iskanje možnosti nadaljnjih izboljšav.

Predstavitvi je sledila še okrogla miza, na kateri so predstavniki kolektivnih organizacij podali še svoja mnenja o raziskavi in predstavljene informacije umestili v kontekst, poleg tega pa so dali tudi pobude za izboljšave sistema, kot jih vidijo sami z zornega kota vsakdanjih izzivov in sprememb načina uporabe varovanih del (predlogi sprememb zakonodaje, načinov sodelovanja, zvišanja učinkovitosti, zmanjšanja stroškov ipd.).

Dr. Drobež je naznanila, da bo ob dokončanju raziskave in po zaključenih uskladitvah z državnimi organi javno objavljeno celotno poročilo raziskave, kjer bodo zajeta tudi poglavja, ki zaradi omejenega časa tokrat niso bila predstavljena. Poročilo bo na voljo predvidoma v novembru 2025.




Predstavitev izsledkov in okrogla miza o učinkovitosti kolektivnega upravljanja avtorske in sorodnih pravic v Republiki Sloveniji

Datum: 16. 09. 2025

ZAVOD INRISK (ARIS in MGTŠ projekt o učinkovitosti kolektivnega upravljanja avtorske in sorodnih pravic v Republiki Sloveniji) vas vljudno vabi na predstavitev izsledkov študije. Dogodek vključuje okroglo mizo o potrebnih izboljšavah trenutnega sistema kolektivnega upravljanja, na kateri bodo sodelovali predstavniki kolektivnih organizacij.

 

Razprava bo potekala na Evropski pravni fakulteti Nove univerze, Mestni trg 23, Ljubljana, 17. septembra 2025 ob 10.00 uri

 

Svojo udeležbo prosimo potrdite na: info@inrisk.si

 




Ob 25. obletnici IPF zahvala vsem tistim, ki so pomagali utirati njegovo pot

Datum: 12. 09. 2025

IPF letos obeležuje 25 let aktivnega delovanja in v tem obdobju je zrasel v trdno organizacijo z urejenimi odnosi z vsemi deležniki v procesu kolektivnega upravljanja. Tudi v mednarodnem prostoru je prepoznan kot zgleden primer učinkovitega upravljanja pravic.

Direktor IPF Viljem Marjan Hribar je v okviru obeleževanja te pomembne obletnice na srečanje povabil ustanovitelje, bivše in sedanje člane organov kolektivne organizacije in vodstva, ki so s svojo vizijo in delom prispevali k razvoju in usmerjanju delovanja IPF.

 

 

Zahvalil se jim je za njihov prispevek in podporo ter spomnil na pot, ki ni bila preprosta in še manj samoumevna. Ko je IPF leta 2000 prejel prvo dovoljenje Urada za intelektualno lastnino, je bil pred njim namreč velik izziv - kako v Sloveniji vzpostaviti zanesljiv, pregleden in učinkovit sistem, ki bo deloval v korist izvajalcev in proizvajalcev fonogramov.

Spomnil je na to, kakšen razvoj je v tem času doživelo področje kolektivnega varovanja pravic in kako uspešno pot je prehodil IPF, ki ima kot kolektivna organizacija trenutno 3.176 članov med izvajalci na fonogramih, 1.073 članov med izvajalci na videogramih, 75 članov med proizvajalci fonogramov in 18 članov filmskih producentov. Po bilateralnih sporazumih in neposrednih pooblastilih pa letno obračunava nadomestila že več kot 100.000 imetnikom pravic.

IPF je bil prva kolektivna organizacija v Sloveniji, ki je svoje delovanje uskladila z evropsko CRM direktivo in z ZKUASP. Vse to priča o tem, koliko prizadevanj in truda je bilo vloženega v zaščito in uresničevanje pravic ustvarjalcev. Njihovo delo in razvoj še dodatno podpira tudi z namenskimi skladi. Viljem Marjan Hribar tudi v prihodnje vidi mednarodno povezovanje kot enega ključnih področij delovanja IPF, saj je Slovenija premalokrat slišana, da bi lahko sama širila glas glasbenih ustvarjalcev.

Direktor IPF je opozoril tudi na skokovito rast svetovne glasbene industrije in vrsto prelomov, ki so jih prinesle spletne platforme za predvajanje glasbe in družbena omrežja. Dotaknil se je tudi izzivov, ki jih na tem področju poleg novih načinov uporabe glasbe prinaša umetna inteligenca.

Ob koncu je med drugim poudaril: "Vse to zahteva našo stalno pozornost in prilagajanje. Izvajalci in producenti bodo potrebovali še več podpore. Zavedamo se, da bo IPF moral zagotavljati pravičnost, transparentnost in biti zanesljiv partner na nacionalni, evropski in svetovni ravni. Ob vsem tem pa osnovno vodilo ostaja enako kot pred 25 leti - kako najbolje služiti tistim, ki ustvarjajo in vlagajo v glasbo."

 




Obvestilo o poskusu prevare

Datum: 04. 09. 2025

Spoštovani uporabniki glasbe,

obveščeni smo bili o poskusu prevare v enem od lokalov v Novem mestu. Po do sedaj zbranih podatkih je šlo za lažno predstavljanje osebe, ki se je izdajala za predstavnika IPF, k.o. Natančen motiv zaenkrat še ni znan, škoda tokrat ni bila povzročena, o zadevi pa teče preiskava pri pristojnih organih.

V izogib morebitnim podobnim dogodkom želimo sporočiti vsem našim poslovnim partnerjem, da predstavniki IPF, k.o., ki občasno obiskujejo poslovne prostore uporabnikov glasbe, nikoli ne zahtevajo od uporabnikov glasbe plačila nadomestil na licu mesta. Njihova naloga je izključno ozaveščanje uporabnikov o zakonskih obveznostih ter zbiranje aktualnih podatkov o uporabi. Vsa nadaljnja komunikacija poteka iz pisarne IPF, k.o., vsa plačila pa se izvajajo na podlagi izstavljenih računov ali drugih verodostojnih dokumentov.

Ponovimo še enkrat: IPF, k.o. in njegovi predstavniki ne poslujejo z gotovino in nikoli ne zahtevajo plačila nadomestila na licu mesta ob obisku poslovnih prostorov ali prireditev. Če doživite tako situacijo, jo prosimo sporočite na info@ipf.si.




Več možnosti za dvojno avtentikacijo na spletnem portalu Admiss

Datum: 04. 09. 2025

Spletni portal Admiss je nadgradil način dostopa za imetnike pravic. Do zdaj je bila dvojna avtentikacija možna le preko kode, ki jo je imetnik pravic prejel na elektronski naslov. Po novem pa lahko vsak posameznik sam izbere način, ki mu najbolj ustreza.

 

Na voljo so tri možnosti:

- prejem kode na elektronski naslov,

- prejem kode preko SMS-sporočila,

- uporaba avtentikacijske aplikacije (npr. Google Authenticator).

 

Nova ureditev prinaša več fleksibilnosti in imetnikom pravic olajšuje delo, saj lahko sami določijo, katera metoda jim najbolj ustreza glede na njihove navade in potrebe.







{