Piratstvo, plagiatorstvo in podobne metode ustvarjanja
Datum: 15. 05. 2015
Na četrti okrogli mizi STA s področja avtorske in sorodnih pravic, ki je potekala 12. maja v Maxi klubu so uvodoma spregovorili Florian Drücke, predsednik nemškega združenja glasbene industrije, Darjo Rot, predsednik Združenja fonogramske industrije Slovenije, Lenart Kučić, novinar in kolumnist ter profesor računalništva Milan Ojsteršek z Univerze v Mariboru.
Uvodne besede Floriana Drückeja so bile izjemno zanimive. Gost je izpostavil, da se celotna glasbena industrija v Nemčiji proti spletnemu piratstvu bori že od leta 2004. Če so se na začetku osredotočali na končne uporabnike, so postopoma vzpostavili t.i. sekundarno odgovornost ponudnikov za spletno gostovanje. Seveda imajo še vedno ogromno težav, predvsem zato, ker veliko ponudnikov za gostovanje datotek deluje v drugih država, predvsem vzhodnoevropskih. Še vedno je tudi odprtih veliko osnovnih vprašanj, trenutno pa teče več vzorčnih postopkov proti ponudnikom spletnih gostovanj in ponudnikom dostopa do interneta in vsi pričakujejo, da bodo ti postopki razjasnili situacijo znotraj trenutno veljavnega zakona in vzpostavili zanesljivo podlago za spremembo zakonodaje, ki bo morala biti bolj še bolj dorečena in nedvoumna. Zakonodaja je po njihovem prepričanju ključna, kot primer je sogovornik navedel situacijo, ko je zvezno sodišče določilo obveznost za ponudnike, ki uporabniku omogočajo deljenje datotek. Ko je tovrstni ponudnik obveščen o posamezni kršitvi, mora sprejeti ukrepe, da prepreči nadaljnje kršitve iste vsebine.
Spodbudno je, da se spletno piratstvo v Nemčiji občutno zmanjšuje. Skupni obseg kršitev je rekordno nizek. Sistem merjenja prodaje v glasbi Nielsen je pokazal, da je v zadnjem mesecu manj kot milijon Nemcev uporabljalo spletne strani z nelegalno glasbo, kar znaša 1,8 odstotka prebivalcev, ki aktivno uporabljajo splet.
Na vprašanje, ali razpolaga s podatkom, kolikšen je vsaj približen odstotek nadomestil, ki jih glasbeniki izgubljajo na račun spletnega piratstva, je gost priznal, da natančnega odgovora praktično ni mogoče dati, signifikanten pa je podatek, da je nemški glasbeni trg v zadnjem desetletju upadel za 40 odstotkov in je šele nedavno začel rasti. Jasno pa je, da glasbe ne poslušamo manj!