2025




Srečanje delovnih skupin SCAPR v Milanu uspešno zaključeno

Datum: 10. 02. 2025

 

Osrednje točke razprav in strateških usmeritev

Zasedanje delovnih skupin SCAPR v Milanu je združilo več kot 120 udeležencev iz več kot 35 držav za štiri dni sodelovanja in strateških razprav. Na srečanjih so obravnavali številne ključne točke, vključno s strateško uvedbo mednarodne številke izvajalcev (IPN), izzivi, s katerimi se soočajo organizacije za kolektivno upravljanje (CMO), in tehničnimi, operativnimi ter pravnimi vidiki ključnih sistemov SCAPR, kot sta IPD in VRDB. Pravna delovna skupina (LWG) je raziskovala vpliv umetne inteligence (AI) na upravljanje pravic izvajalcev, varstvo podatkov in izzive letnega dodatnega nagrajevanja. Tehnična delovna skupina (TWG) je razpravljala o prihodnjem razvoju VRDB in uporabi zunanjih podatkovnih virov. Poslovna delovna skupina (BWG) se je osredotočila na uveljavljanje akcijskih načrtov, usklajevanje praks in izmenjavo znanja, medtem ko je delovna skupina za sodelovanje in razvoj (CDWG) pregledala podporne ukrepe za CMO po svetu. Odbor za podatkovne baze (DC) je nadzoroval sisteme IPD, VRDB in druge tehnične rešitve. Zaključna seja je obravnavala razvoj članstva, strateško usmeritev SCAPR in priprave na generalno skupščino SCAPR. Delavnica VRDB je omogočila izmenjavo najboljših praks in tehničnega znanja, z osredotočanjem na upravljanje klasične glasbe.

V sklopu dogodka je IPF, k.o. sklenil nova sporazuma o zastopanju s kolektivno organizacijo GVL iz Nemčije, za področje pravic proizvajalcev fonogramov ter s kolektivno organizacijo NORMA iz Nizozemske, za področje pravic izvajalcev. S tem je še dodatno izboljšana pokritost ozemelj za uveljavljanje sorodnih pravic v tujini in okrepljena izmenjava nadomestil s tujino.

Vir: Linkedin SCAPR




Poziv k pravočasni prijavi fonogramov

Datum: 03. 02. 2025

Rok za oddajo prijav je 28. februar 2025

Spoštovani glasbeni ustvarjalci in imetniki sorodnih pravic na fonogramih!

 

Za nami je še eno leto bogate glasbene ustvarjalnosti, v katerem smo v bazi IPF zabeležili številne nove skladbe, ki so odmevale po slovenskih radijskih valovih. Če ste glasbeni ustvarjalec ali imetnik sorodnih pravic na fonogramih in svojih del še niste prijavili na IPF, vas vabimo, da to storite čim prej.

 

Prijave fonogramov, ki bodo na IPF prispele do 28. februarja 2025, bodo vključene v obdelavo za redno delitev nadomestil za leto 2024, hkrati pa bomo izvedli tudi končno delitev nadomestil za fonograme, uporabljene v letu 2019. Zato je zdaj pravi trenutek, da preverite, ali so vsa vaša glasbena dela ustrezno prijavljena.

 

Portal ADMISS vam poleg enostavne e-prijave omogoča tudi pregled fonogramov, ki še niso prijavljeni pri nas, v razdelku "Kaj se rola?" pa lahko spremljate podatke o predvajanju vaših skladb na različnih radijskih postajah v izbranem obdobju.

 

Ob tem bi vas radi opozorili tudi na pomembnost pravilnih in ažurnih kontaktnih ter drugih podatkov, ki jih IPF hrani za namen identifikacije. Prosimo vas, da na portalu ADMISS preverite, ali so vaši podatki pravilni in popolni ter jih po potrebi posodobite.

 

Za vprašanja, tehnično pomoč ali dodatne informacije smo dosegljivi na e-naslovu upravicenci@ipf.si ali po telefonu 01 527 29 32.

 

Hvala za vaše sodelovanje in zaupanje. Želimo vam uspešno in ustvarjalno leto!

Ekipa IPF




V Sloveniji prvič srečanje Mednarodne zveze glasbenikov

Datum: 22. 01. 2025

Vir: zsss.si

 

Sindikat kulture in narave SlovenijeGlosa je v drugi polovici lanskega decembra organiziral in gostil 19. srečanje Mednarodne zveze glasbenikov (FIM), katere dejaven del je že dolga leta.

 

Na sliki: predsednik sindikata Glosa Mitja Šuštar in predsednik FIM John Smith 

 

Kaj je FIM?

FIM je organizacija, ki zastopa interese glasbenikov po vsem svetu, ustanovljena je bila leta 1948 in združuje sindikate glasbenikov ter podobne organizacije iz približno 60 držav. Med glavnimi cilji organizacije je zaščita in spodbujanje ekonomskih, socialnih in umetniških interesov glasbenikov, spodbujanje in krepitev mednarodnega sodelovanja, promocija zakonodajnih in drugih pobud v interesu glasbenikov ter sodelovanje z mednarodnimi organizacijami, kot so Unesco, Mednarodna organizacija dela (ILO) in Svetovna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) in organizacijami, ki upravljajo pravice izvajalcev.

FIM tudi aktivno sodeluje pri zagovorništvu za boljše zakonodajne in politične okvire, ki bi izboljšali status umetnikov, nudi podporo kolektivnemu upravljanju pravic, organizira pa tudi izobraževanja in usposabljanja (delavnice in seminarje) za glasbenike, da bi izboljšali njihove veščine in znanje o pravicah ter delovnih pogojih.

 

 

O čem je tekla beseda

Pester program, katerega glavni organizator je bil slovenski umetnik in Glosin sindikalist mag. Andrej Sraka (predsednik Sindikata Glosa SNG Opera in balet Ljubljana ter predsednik Glose SKG – Sindikalne konference glasbenikov), se je začel seveda z glasbo. Prispeval jo je Pihalni kvintet SNG Opera in balet Ljubljana, katerega del je tudi Sraka. Uvodni del se je nadaljeval z nagovori državnega sekretarja na Ministrstvu RS za kulturo mag. Marka Rusjana, Mitje Šuštarja, predsednika Sindikata Glosa, ter Johna F. Smitha, predsednika Mednarodne zveze glasbenikov (FIM).

 

Na sliki direktor IPF, k.o. Viljem Marjan Hribar

 

Prenos in izvrševanje Direktive o avtorski pravici na enotnem digitalnem trgu

Osrednja tema srečanja sta bila prenos in izvrševanje Direktive 2019/790 (Direktiva o avtorski pravici na enotnem digitalnem trgu). Direktor IPF, k.o., Viljem Marjan Hribar, je v prezentaciji predstavil prenos omenjene direktive v slovenski pravni red in izpostavil bistvene elemente za izvajalce, kot so izenačitev položaja izvajalcev na videogramih z izvajalci na fonogramih (implementacija Pekinške pogodbe), implementacija 18. člena direktive (pravica do primernega in sorazmernega nadomestila) ter obvezno kolektivno upravljanje pravic igralcev ter izvajalcev v primeru uporabe na spletnih platformah ponudnikov storitev deljenja vsebin na spletu.

Izzivi in priložnosti glasbenega sektorja

Teme v nadaljevanju dvodnevnega srečanja so bile raznolike in so segale od izzivov in dobrih praks kolektivnih pogajanj, nacionalnih politik financiranja do nekaterih posledic brexita za mobilnosti med Združenim kraljestvom in EU (nošenje instrumentov na letalih in vlakih). Dotaknili pa so se tudi vpliva umetne inteligence na glasbeni sektor oziroma ublažitve njenih negativnih vplivov z mehanizmi nadomestil.

Celoten članek lahko preberete tukaj.

 







{