Fonogramska industrija 2015 v številkah
Datum: 21. 04. 2016
Mednarodno združenje za fonogramsko industrijo (IFPI) je objavil letno poročilo za leto 2015, v katerem podrobno analizira stanje in trende na področju fonogramske industrije.
Še vedno skokovito narašča delež neposrednih prenosov (streaming), ki je v primerjavi s predhodnim letom narastel kar za 45,2% in s tem na svetovni ravni doprinesel k 3,2% rasti prihodkov celotne branže.
Občutno pa raste tudi delež digitalne prodaje, ki je v letu 2015 prinesla v blagajno celotne industrije že kar 45% denarja, s čimer je presegla prodajo »fizičnih« izvodov, ki – kljub temu, da so fizični nosilci dražji (saj tudi vsebujejo več posnetkov), digitalno pa se v veliki večini prodajajo posamezni posnetki – je v lanskem letu predstavljala le še 39% vseh prihodkov.
Uporaba posnete glasbe se še vedno veča, vendar pa se to proporcionalno še vedno ne odraža v prihodkih izvajalcev in proizvajalcev fonogramov, saj k povečani uporabi še vedno preveč prispevajo nelegalne oblike uporabe, od katerih pa imetniki pravic nimajo oz. ne dobijo nič.
Najuspešnejši izvajalci na svetovnem podiumu so:
- Adele,
- Ed Sheeran,
- Taylor Swift,
- Justin Bieber,
- One Direction,
- Coldplay,
- Maroon 5,
- Sam Smith,
- Drake,
- The Weekend,
trije najbolj prodajani albumi pa so:
25 – Adele (17,4 milijonov),
X – Ed Sheeran (3,5 milijonov) in
1989 – Taylor Swift (3,5 milijonov);
V digitalni prodaji, kjer – kot smo že izpostavili - prednjači prodaja posameznih skladb in ne celotnih albumov, pa sta – zanimivo – prvouvrščena Adele in tretjeuvrščena Taylor Swift zasedli šele 7. in 8. mesto.
Najbolje prodajane skladbe so bile:
- See you again – Whiz Khalifa (ft. Charlie Puth)
- Uptown Funk – Mark Ronson (ft. Bruno Mars)
- Thinking out loud – Ed Sheeran;
Celotno poročilo si lahko ogledate ali prenesete preko naslednje povezave: