2019




Odprt internet - brez cenzure, a s poštenim plačilom

Datum: 25. 03. 2019

V imenu velike večine, ki se pri nas na kakršenkoli način ukvarjajo z glasbeno industrijo, smo v prejšnjem tednu na slovenske poslance v Evropskem parlamentu naslovili dopis:

 

Spoštovani poslanci v Evropskem parlamentu,

s široko podporo vseh v slovenski glasbeni industriji – avtorjev, izvajalcev, izdajateljev ter drugih ustvarjalcev in umetnikov – vam sporočamo, da želimo odprt in pošten internet!

Vsi namreč živimo v središču digitalne revolucije, ki jo želimo sooblikovati, ne pa preprečiti. Vendar ne na škodo avtorjev in drugih ustvarjalcev, ki morajo biti za svoje delo pravično plačani. Zato internet potrebuje dobra pravila, saj brez njih ni svobode, le kaos. Brez jasnih pravil bodo prevladali le najmočnejši na škodo najšibkejših, kot se to dogaja v primeru internetnih velikanov. Nismo tehnofobi, želimo pa dobro in pošteno upravljanje pravic v digitalnem svetu.

Zakonodaja o avtorski pravici mora biti prilagojena današnjemu digitalnemu svetu, nikakor ne sme biti oslabljena ali ukinjena. Že zelo dolgo namreč pravila igre na spletu oblikujejo ameriški tehnološki velikani, ki v svojih »kritikah« streljajo z miti in drugo ‘težko municijo’ in tako zastrupljajo kakršnokoli tvorno razpravo: izdajatelje označujejo kot izkoriščevalce, avtorje kot žrtve, ki jih zlorabljajo kolektivne organizacije, uveljavljanje avtorske pravice na spletu pa imenujejo kar cenzura ...

Veliki tehnološki monopolisti izpostavljajo nezmožnost priprave ustreznih filtrov za upravljanje pravic. Vendar Google in Facebook take filtre uporabljata že dolga leta. Filtrirajo in celo za lastne statistike zbirajo ne le - kot je bilo predvideno - nezakonite vsebine (npr. pornografsko ali teroristično vsebino), temveč tudi popolnoma zakonito vsebino. Hkrati velike platforme trenutno služijo svoj denar tudi tako, da omogočajo dostop do vsebin tretjih oseb in jih oglašujejo, ne da bi poplačali vloženo delo ustvarjalcev teh vsebin - avtorjev, izvajalcev, izdajateljev ... Vse to počnejo samovoljno in brez ureditve, ki bi veljala za vse. Z novo »copyright direktivo« pa se bo to uredilo.

 

Pred vami je v teh dneh torej predlog Direktive Evropskega parlamenta in Sveta o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu. Pomagala bo zagotoviti, da bodo umetniki, tekstopisci in drugi imetniki avtorskih pravic pravično nagrajeni, ko bodo njihove stvaritve objavljene na spletu, hkrati pa bo ustvarjalcem in izdajateljem omogočila, da bodo še naprej vlagali v razvoj novih talentov.

Javno najbolj izpostavljeni Člen 13 ureja način licenciranja za velike digitalne platforme, katerih glavni namen je monetizacija velikih količin avtorsko zaščitenih vsebin, tako da so na voljo širši javnosti. Te morajo po predlogu direktive ustvarjalcem plačati pravično in razumno plačilo s pridobitvijo licenc za globalni repertoar. Le to je namen Člena 13.

 

Številne druge izjeme in uredbe ustvarjajo več pravne varnosti tudi za vse uporabnike:

  • uporabniki so pravno varni, ni več pisnih opozoril o naloženi vsebini
  • izjeme za citat, parodijo, pastiche so usklajene po vsej Evropi - memi so varni!
  • izvzeti so 'kurirji' (npr. WhatsApp), spletne enciklopedije (npr. Wikipedija), storitve v oblaku (npr. Dropbox), spletne tržnice (npr. eBay), portali za zmenke (npr. Tinder) ter forumi za razprave
  • licence 'Creative Commons' so strogo določene

 

Druge prednosti reforme:

  • novinarji dobijo nadomestilo z varstvom tiskovnih publikacij v zvezi s spletnimi uporabniki (Člen 11)
  • avtorji so v boljšem položaju v odnosu do izdajateljev (Členi 14-16)
  • avtorji in izdajatelji so del iste vrednostne verige in si delijo prihodke (Člen 12)

 

Zavzemamo se torej za transparentno in učinkovito zakonodajo. Evropski zakonodajalci že vrsto let razpravljajo o tej temi s številnimi zainteresiranimi stranmi in so dosegli utemeljene kompromise.

 

Spoštovani poslanci v Evropskem parlamentu, slovenska glasbena industrija vas poziva, da na prihajajočem zasedanju Evropskega parlamenta podprete predlog Direktive Evropskega parlamenta in Sveta o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu in tako evropskim glasbenikom omogočite razvoj njihove ustvarjalnosti!

 

Podpiramo internet brez cenzure, a s poštenim plačilom!

 

 

 

IPF, k.o.

 

SINDIKAT GLOSA SKG - SINDIKALNA KONFERENCA GLASBENIKOV

 

SiPA, združenje za zaščito interesov glasbenih založnikov-gospodarsko interesno združenje

 

ZDRUŽENJE FONOGRAMSKE INDUSTRIJE SLOVENIJE

 

ZDRUŽENJE IMETNIKOV PRAVIC SLOVENIJE - ZIP

 

ZVEZA SINDIKATOV VSEH GLASBENIKOV SLOVENIJE

 

 




O avtorskih pravicah v digitalnem okolju

Datum: 28. 02. 2019

Urad RS za intelektualno lastnino organizira seminar z naslovom Avtorska pravica v digitalnem okolju, ki se bo v torek, 12. marca med 9. do 17. uro odvijal v Zlati dvorani Pravne fakultete v Ljubljani.

Seminar, ki ga organizira Urad RS za intelektualno lastnino, je namenjen avtorjem in imetnikom avtorskih pravic ter vsem, ki se z avtorskimi pravicami srečujejo pri svojem delu. Urad seminar organizira v sodelovanju s Svetovno organizacijo za intelektualno lastnino (WIPO) in Pravno fakulteto v Ljubljani.

Udeležba je brezplačna. Prijave za udeležbo na seminarju so obvezne in jih sprejemajo do zapolnitve prostih mest oziroma do torka, 5. marca 2019, na elektronski naslov: sipo@uil-sipo.si

Program:

9.00 - 9.30 . . . . . . . Registracija

9.30 - 10.00 . . . . . . . Pozdravna nagovora: Vojko Toman, direktor Urada Republike Slovenije za intelektualno lastnino, Ljubljana in Ryszard Frelek, Sekcija za centralno evropske, baltske in mediteranske države, Oddelek za razvite države in države v tranziciji, WIPO, Ženeva

10.00 – 11.00 . . . . . TEMA 1 – Mednarodne konvencije in evropski pravni okvir. Načela, čezmejno upravljanje avtorske pravice, sodna pristojnost in izvrševanje sodb, pregled trenutnega stanja v Evropski uniji; Silke von Lewinski, Inštitut Max Planck za inovacije in konkurenco, München, Nemčija

11.00 – 11.30. . . . . . . Odmor za kavo

11.30 – 12.30 . . . . . TEMA 2 – Avtorska pravica in digitalne zadeve, Lastništvo in uveljavljanje pravic za spletno uporabo del in pogosti nesporazumi; Silke von Lewinski

12.30 – 13.45 . . . . . Odmor za kosilo

13.45 – 14.45 . . . . . TEMA 3 – Uveljavljanje in upravljanje pravice v digitalnem okolju. Pojem teritorialnosti na internetu, odgovornost novih vrst posrednikov, spletni dostop do zakonite vsebine, pravice licenciranja za spletne uporabe na večozemeljski podlagi in nadomestilo imetnikov pravic; Ryszard Frelek; Silke von Lewinski

14.45 – 15.15 . . . . . . . Odmor za kavo

15.15 – 16.00 . . . . . TEMA 4 – Osnove avtorskega prava. Glavne razlike med anglosaksonskim in kontinentalnim pravnim sistemom na področju avtorskega prava, ekonomski pomen avtorskih pravic, omejitve in izjeme; Urša Chitrakar, odvetnica, Ljubljana

16.00 - 16.45 . . . . . TEMA 5 – Pogodbe in avtorska pravica. Licenčni sporazumi, posebne zakonske določbe za prenos avtorskih pravic, pogajanja v imenu avtorjev, praktični primeri; Urša Chitrakar

16.45 – 17.00 . . . . . ZAKLJUČEK; Ryszard Frelek; Predstavnik URSIL




IPF, k.o. gostil IFPI regionalno konferenco

Datum: 25. 02. 2019

IPF, k.o. je v sodelovanju z IFPI pripravil regionalno konferenco predstavnikov kolektivnih organizacij in glasbenih založb, ki so članice IFPI, neprofitne mednarodne organizacije proizvajalcev fonogramov, ki združuje okoli 1300 tovrstnih organizacij s celega sveta.

V Grand hotelu Union v Ljubljani je 20. februarja potekala celodnevna konferenca, ki so se je udeležili predstavniki kolektivnih organizacij in založniki z območja Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije, Severne Makedonije, Albanije in Bolgarije. Odlična priložnost za izmenjavo izkušenj med udeleženci, saj se stanje upravljanja sorodnih pravic med posameznimi državami še vedno zelo razlikuje.

Skupaj s predstavniki IFPI so udeleženci konference analizirali rezultate za leto 2017, predvsem pa pogledali napovedi za 2018 in 2019. Kakšne so prioritete v glasbeni industriji nasploh, kakšne za posamezno področje oz. posamezno državo, predvsem pa nove možnosti kolektivnega uveljavljanja sorodnih pravic proizvajalcev fonogramov. Takšna srečanja so za udeležence odlična priložnost, saj kljub specifiki posameznih področij z izkušnjami iz sosednjih držav hitreje rešujejo težave, s katerimi se vsakodnevno srečujejo.

 




Rok za prijavo fonogramov je 31. marec 2019!

Datum: 18. 02. 2019

Spoštovani izvajalci in proizvajalci fonogramov in drugi imetniki pravic, bliža se rok za prijavo fonogramov, 31. marec 2019.

 

Ste že uspeli prijaviti vsa svoja dela IPF-u?

Hitro in preprosto preverite s pomočjo sistema ADMISS, saj vam le pravočasna in celovita prijava fonogramov zagotavlja popolno varstvo vaših sorodnih pravic.

Ste v lanskem letu radijem poslali vašo novo skladbo, niste pa je še utegnili prijaviti? Potem to storite čim prej, najkasneje do 31. marca, da vam bomo po izvedeni delitvi lahko izplačali pripadajoče nadomestilo.

Ob tem bi želeli še posebej opomniti, da bo ob redni delitvi za leto 2018 izvedena tudi končna delitev za leto 2013. Predvsem dolgoletni ustvarjalci tako le preverite svoj celoten repertoar, da bodo prijavljene in tako zajete v obračun res vse skladbe.

 

Mp3 posnetki

Dobro je, da k prijavi pripnete še mp3 posnetke izvedb, saj nam bodo v bistveno pomoč pri identifikaciji izvedb, ki jih poslovni subjekti uporabljajo pri svoji dejavnosti. Tako pa bomo tudi lažje zagotovili natančno delitev zbranih nadomestil.

 

Preverite osebne podatke

V svojem profilu v ADMISS-u prav tako preverite svoje osebne podatke ter obstoječe podatke o skladbah.

Sporočite nam vse potrebne spremembe in tako poskrbite, da bodo za vaše skladbe nadomestila pravilno obračunana.

 

Pomoč pri prijavi

Za vsa vprašanja smo vam na voljo v času uradnih ur na sedežu IPF-a, Šmartinska cesta 152/hala 6, Ljubljana, vsak delovni dan, med 9. in 14. uro..

Vse informacije dobite tudi na telefonski številki 01 52 72 932 ali preko elektronske pošte: info@ipf.si.

 

Vaš IPF, k.o.




Pomemben korak k izboljšanju položaja avtorskih pravic v digitalni dobi

Datum: 15. 02. 2019

Vir: sta.si

Evropski parlament, Svet EU in Evropska komisija so včeraj dosegli načelno politično soglasje glede ureditve avtorskih pravic v digitalni dobi. S tem bodo po njihovem mnenju pridobila vsa kreativna področja, od tiska, raziskovanja, izobraževanja in kulturne dediščine do državljanov.

Dogovor o posodobitvi avtorske zakonodaje EU za digitalno dobo je po oceni poročevalca za direktivo Axla Vossa (EPP) pomemben korak na poti k izboljšanju položaja, v katerem je nekaj podjetij ogromno zaslužilo, ne da bi plačalo ustvarjalcem in novinarjem.

Dogovor vsebuje tudi številna določila, ki bodo zagotovila, da bo splet ostal prostor za svobodno izražanje. "Ta določila sama po sebi niso bila nujna, saj uredba ne uvaja nobenih novih pravic za imetnike pravic," je po dogovoru, doseženem v sredo v trialogu med evropskimi institucijami, še ocenil Voss.

Celoten članek si lahko preberete tukaj.

 

Sicer pa je nekaj glavnih točk dogovora:

Določbe v zvezi z Value Gap (člen 13):

  • Potrjuje, da spletne platforme, ki uporabnikom omogočajo nalaganje in dostopanje do vsebin, kot je na primer YouTube, javnosti posredujejo dela, ki so zaščitena z avtorskimi pravicami, zato morajo pridobiti licenco od imetnikov pravic.
  • Pojasnjuje, da zaščita EU kot "varnim pristaniščem" pred odgovornostjo za kršitev avtorskih pravic, ne bo veljala za YouTube in druge platforme, ki spadajo na področje uporabe direktive.
  • Zahteva, da države članice EU zagotovijo, da bodo uporabniki še naprej imeli dovoljenje za nalaganje vsebin, ki spadajo v obstoječe izjeme glede avtorskih pravic v EU, kot so na primer citat, kritika, pregled, karikatura, parodija… Upoštevajte, da so te izjeme že obvezne v državah članicah EU, razen na Portugalskem.

 

Določbe o izvajalcih (člen 14 do 16a):

  • Vzpostavi načelo 'primernega in sorazmernega' nadomestila za izvajalca. Pavšalna plačila se lahko štejejo za 'sorazmerna', vendar ne bi smela biti pravilo.
  • Izvajalcem ali njihovim zastopnikom omogoča, da zahtevajo dodatno plačilo, če se prvotno dogovorjeno nadomestilo izkaže za nesorazmerno nizko v primerjavi z dejanskim ustvarjenim prihodkom (t.i. 'best seller' klavzula). Upoštevajte, da ta določba že obstaja v približno 20 od 28 držav članic EU, vključno s Francijo in Nemčijo.
  • Izvajalcem omogoča, da prekličejo svoje pravice, če se njihova dela ne izkoriščajo po določenem časovnem obdobju, ki ga bodo določile države članice ob izvajanju direktive