Arhiv novic objavljenih v letu 2013




IPF (Po)Svetovalnica jutri na Slovenskem tednu glasbe

Datum: 05. 02. 2013

Kino Šiška in ostale lokacije po Ljubljani bodo od danes do petka, 8. februarja, gostile drugi edinstveni glasbeno-izobraževalno-interakcijski dogodek pri nas - Slovenski teden glasbe (STG). Jutri, v sredo, 6. februarja, smo v Zavodu IPF za vse udeležence pripravili(Po)Svetovalnico, kjer vam bodo pravni strokovnjaki na voljo za vprašanja o sorodnih pravih in njihovi zaščiti. Brezplačno pravno svetovanje bo na voljo na naši stojnici v pritličju Kina Šiška ob osrednjem stopnišču. IPF-ov kotiček bo odprt med 11:00 in 16:00 uro, na njem pa boste lahko tudi prijavili svoje izvedbe in izvedeli vse druge koristne informacije. Svoj termin lahko rezervirate tudi vnaprej na elektronski naslov:tajnistvo@zavod-ipf.si

Info:
Program STG 2013 bo potekal na več lokacijah v Ljubljani. Konferenčni del dogodka se bo odvijal v CUK Kino Šiška in M Hotelu. Večerni koncerti bodo v Menzi pri koritu, Orto baru in dvorani Komuna v CUK Kino Šiška. Več o STG najdete tudi na spletnem naslovuwww.stg.si.

Cena enodnevne vstopnice za vse dogodke (festivalski in konferenčni del) znaša 15 €, cena vstopnice za vse dni festival znaša 38 €.




In memoriam Danilo Kocjančič

Datum: 04. 02. 2013

Morda bi bilo vse drugače,

če tistega poletnega dne leta 1975 v redakcijo Radia Koper ne bi vstopil Danilo, ki sem ga v najstniških letih poznal iz Juke Boxa, Plavega vjesnika, Stopa in podobnih glasbenih revij, malo kasneje pa tudi kot člana skupine Boomerang, zvezd prvega postojnskega open air rock koncerta, ki sem ga organiziral kot srednješolec in tako dobil prvo lekcijo rock'n'rolla: "Vedno se je treba znajt."

Danilo se je znašel. Potem ko so Kameleoni postali zgodovina, ko se je končala kratka avantura z njegovo superskupino Danilo in novi Kameleoni, ko se je poslovil od Boomerangov in je kar nekam odbledela zanimiva skupina Labirint, je Danilo pristal v vodah tako imenovane "gaža muzike", a ni vzdržal dolgo. S Prizmo bi lahko preigraval tuje uspešnice do neskončnosti, a bil je ustvarjalec in je pisal pesmi. Dve takšni, malo po otročje zaviti, saj sta bili narejeni za televizijsko otroško oddajo o kuhanju, je prinesel tistega poletnega dne v uredništvo in določil, da bom napisal dve novi besedili. Seveda sem ga debelo gledal, ker tega nisem počel nikoli, ampak mi je ponovil prvo lekcijo: "Znajdi se!".

In sem se znašel, takrat in naslednjih 37 let vse do pesmi za prvi album skupine Danilo Kocjančič & Friends, s katero je končno zaživel kot frontman, kot nekakšen slovenski Bruce Springsteen s Fenderco, zanesljivim bendom, ki žaga z njim in pesmimi, ki jih občinstvo poje od prve minute do drugega bisa. In čeprav so mišice skelele in se je glas včasih prelomil, je vztrajal kot pravi roker, kar je dejansko postal šele v zadnjih letih. Pred tem je bil beat, bil je pop, celo disco, ampak njegovi akordi so bili vedno rokerski: A, E in D. Le ko je bil res žalosten, je dodal še A in H mol. Pa še kakšnega zraven. In, ko sem ga vprašal, kako mu uspe obračati teh nekaj akordov in hkrati napisati toliko dobrih pesmi, se je nekaj izgovarjal na Dylana in melodijo oziroma pevsko linijo, ki je za pesem pomembnejša od vseh akordov. In Danilo je našel melodijo. Takšno, ki je priletela natanko v uho in možgane, pa tam ostala še dolgo. Zato je povsem normalno, da na vsaki fešti, kjer družba premore eno kitaro, premore tudi najmanj eno pesem, pod katero se je podpisal Danilo Kocjančič. Pa jih je navadno več, od Poguma do Ta moške in od Si še jezna name do Tine, ki ne verjame, da je danes drugače.

Res je, zdaj bo marsikaj drugače. Slovenski glasbeni sceni bodo umanjkali mediteranski zvoki dobrega popa, sobotna koprska tržnica bo brez enega od glasov, ki ji pletejo opoldanske harmonije, prihajajoče pevke in pevci bodo ostali brez tistega, ki jim je pomagal čez prve stopnice, festivali bodo brez klasičnih uspešnic, bend bo brez frontmana, zvesti prijatelji brez soborca najboljših fešt, odrasli otroci brez tistega, ki je pomagal, ko je bilo treba. 

Danilo je bil za slovensko glasbeno sceno od sedemdesetih let do danes to, kar so bili mojstri slovenske popevke pred njim. To bomo Slovenci šele spoznavali v teh dneh, ko bodo radijske postaje vrtele uspešnice Kameleonov, Prizme, Bazarja, skupine Halo, Tinkare Kovač, Lare Baruca, Polone Furlan, Monike Pučelj, Aleksandre Čermelj, Slavka Ivančiča, Tulja Furlaniča, Kalamarov in še marsikoga, ki se ga ne spomnim, vem pa, da bi se spomnil Danilo. Kajti, Danilo ni bil površnež, čeprav je marsikatero pesem oddal, predvsem zaradi moje lenobe, zadnji trenutek, posneto s kitaro v kopalnici na staro kaseto z glasbo iz risank za otroke. "Kaj pa je to," so se spraševali člani komisije Melodij morja in sonca, ko so poslušali Danilov visoki glas, ki je odmeval med kopalniškimi ploščicami. "To je Danilo in on že ve, kaj dela," je takrat odločil Mojmir Sepe kot umetniški vodja festivala in tako so Melodije kakšen mesec dni kasneje dobile zmagovalko. Amerika so ji dali naslov.

Festivali so bili zanj promotorji njegove glasbe in glasbe, ki jo je pisal za druge. Že Kameleoni so v šestdesetih zmagovali na kitariadah po nekdanji Jugi, v sedemdesetih je bil s skupino Prizma med zmagovalci zadnjih Slovenskih popevk, v osemdesetih se je rad izognil štanci Pop delavnic, zato pa je dal Melodijam morja in sonca novo, sodobnejšo podobo. Bil je zmagovalec Odeona, prišel tudi na prenovljeno slovensko popevko s Kalamari, bil je na opatijskem, splitskem in beograjskem festivalu, ampak nikoli ni pisal pesmi za festival. Pesmi je pisal zato, da jih bodo ljudje sprejeli in jih prepevali. In to počnejo in počnemo, preprosto zato, ker je bil Danilo s svojo glasbo dovolj proletarski, blizu tistim, ki varčujejo z akordi in pevsko ne zmorejo treh oktav. 

Tulio Furlanič, njegov soborec od prvih vaj Kameleonov do danes, pa je povedal bistvo: »So izvajalci, ki pridejo na oder in takšni, ki se pojavijo.«

Danilo ni prišel, Danilo se je enostavno pojavil. In tisti, ki se pojavijo nikoli zares ne odidejo.

Drago Mislej Mef




IPF podpira prizadevanja makedonskih kolegov

Datum: 31. 01. 2013

Zaščita sorodnih pravic ima v naši regiji ponekod že zelo dobro razvito obliko delovanja, drugje pa se zaščita šele razvija. Država, ki je v svojo zakonodajo že zdavnaj zapisala varovanje teh pravic, a ga še ne izvaja, je Makedonija. V Zavodu IPF smo soorganizirali konferenco, ki jo je SCAPR - svetovno združenje kolektivnih organizacij glasbenih izvajalcev pripravil v Skopju.

Implementacija zaščite sorodnih pravic terja v časih spremenjenih gospodarskih razmer v regiji še posebne napore. Sistemi danes že uspešno delujejo v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji, svoje pravice pa želijo zaščititi tudi izvajalci iz Makedonije, ki so se povezali znotraj MMI (Macedonian Music Industry) skupaj s proizvajalci fonogramov. Makedonski kolegi so prav na pobudo IPF-a v okviru SCAPR-a, svetovnega združenja kolektivnih organizacij glasbenih izvajalcev, v Skopju pripravili regionalno srečanje in delovno konferenco, ki so se je udeležili predstavniki kolektivnih organizacij za zaščito sorodnih pravic iz Slovenije, Hrvaške, Kosova in Makedonije.

Dobrodošle izkušnje kolegov
Dobro leto po začetku aktivnosti in pridobitvi dovoljenja s strani države so na pragu sklepanja prvih pogodb za plačilo nadomestil za uporabo del, pri čemer se srečujejo s podobnimi težavami, kot so jih imele vse kolektivne organizacije na začetku. Izkušnje, ki smo jih kolegi izmenjali, in znanja, ki smo jih posredovali, bodo zagotovo prispevala k uspešnejšim začetnim korakom makedonskih kolegov. Začetni koraki in znanja, ki smo jih delili, so bili zanimivi tudi za kolege s Kosova, kjer se prav tako pripravljajo na začetek zaščite sorodnih pravic.

Sodelovanje v regiji nujno
Z urejeno zaščito sorodnih pravic v regiji, kjer se bo državam z urejenim sistemom kmalu pridružila tudi Črna gora, se zagotovo povečuje stopnja zaščite del slovenskih glasbenih izvajalcev in proizvajalcev fonogramov. Vzpostavitev bilateralnih odnosov s kolektivnimi organizacijami v regiji je zato ena od prioritet Zavoda IPF. Nenazadnje smo se na lastna ušesa prepričali, da so slovenski glasbeni izvajalci priljubljeni tudi v Makedoniji, saj jih predvajajo tamkajšnje radijske postaje.




Slovenski teden glasbe 2013 pred vrati

Datum: 24. 01. 2013

Ljubljana bo med 5. in 8. februarjem gostila drugi edinstveni glasbeno-izobraževalno-interakcijski dogodek pri nas - Slovenski teden glasbe (STG). Številna predavanja, mednarodni gosti, predstavniki slovenske in tuje glasbene industrije, glasbeni nastopi in delavnice, med drugim tudi strokovna svetovanja Zavoda IPF, bodo napolnila Kino Šiška in druga prizorišča. Več o STG najdete tudi na spletnem naslovu www.stg.si.

Namen in osnovna ideja STG še vedno ostaja širitev slovenske glasbe na tuja tržišča, rast in razvoj slovenske glasbene scene ter medsebojna povezava strokovnjakov s področja glasbe, novinarjev in splošnega občinstva, ki so jim vodilo glasba, kultura in urbani način življenja.

Predavanja z mednarodnimi gosti
Med najbolj zanimivimi letošnjimi gosti bo producent Greg Haver, ki je med drugim ustvarjal z izvajalci, kot so Manic Street Preachers, Melanie C, INME, Opshop, Codes, Catatonia, Super Furry Animals, Lost Prophets in Bullet For My Valentine. Med predavatelje so letos povabili Stephena O'Reillyja, ki že več kot deset let uporablja splet za povezovanje glasbenikov in njihovih oboževalcev, podobno pa povezuje tudi športnike in blagovne znamke. Podjetje Top Spin, kjer dela, ima v portfelju upravljanja številne znane izvajalce, od Eminema, Linkin Park, Sigur Ros, Arcade Fire pa do Paul McCartneya in Georga Harrisona. Mnogi pravijo, da je naše glasbeno tržišče izredno posebno, da izstopamo. Če je temu res tako, bo povedal Nick Hobbs, sicer lastnik agencije Charmenko iz Istanbula in solastnik agencije Charm Music na Češkem in Poljskem. Že od začetka osemdesetih s svojo ekipo organizira in promovira koncerte v Vzhodni Evropi, na Balkanu in Bližnjem vzhodu.

Širok nabor tem
Med temami, ki bodo prisotne na letošnjem STG, velja izpostaviti nekaj naslednjih: Promocija slovenskih glasbenih izvajalcev na spletu, YouTube in kakšne so moje pravice, Glasba že dolgo ni več brezplačna, Kaj je pomembnejše na festivalih: zabava obiskovalcev ali dobra glasba?, Burn Residency: predavanje Erika Hofstaedterja, vodje marketinga za burn energijsko pijačo v Evropi, Vloga in odgovornost nacionalnih medijev za promocijo popularne glasbe in "Brands & Bands" - slovenska glasba v oglaševanju.

Zavod IPF pripravlja brezplačno svetovanje
Pravnim vidikom zaščite sorodnih pravic in vsem vprašanjem, ki jih imajo glasbeni izvajalci v zvezi s tem področjem, se bomo 6. februarja posvetili tudi v Zavodu IPF. V Kinu Šiška bomo pripravili posebne svetovalnice, na katere vabimo vse naše člane in druge obiskovalce STG. Poseben svetovalni prostor pripravljamo v pritličju Kina Šiška.

Partnerstvo z Avstrijo
Letošnji STG 2013 bo zaznamovala pestra mednarodna udeležba. Med najpomembnejše dogodke letošnjega Slovenskega tedna glasbe zagotovo uvrščamo sodelovanje z Austrian Music Export in Waves Vienna, ki bo v Kino Šiška v petek, 8. februarja, pripeljal okoli 30 predstavnikov avstrijske glasbene industrije (promotorji, organizatorji, predstavniki založb, glasbeni novinarji) in pripravil druženje/mreženje z udeleženci letošnjega Slovenskega tedna glasbe.

Slovenski izvajalci na tuje festivale
Na letošnji STG razpis za glasbene izvajalce, ki se je začel 19. septembra in zaključil 14. oktobra, se je prijavilo 111 izvajalcev. Mednarodna komisija, ki so jo sestavljali predstavniki mednarodnih festivalskih partnerjev, je izbrala: Barely Modern, Bro, Furry Walls, Hamo & Tribute 2 Love, Helahirn, Icarus Down, Katice, Kill Kenny, Moonlight Sky, Napravi mi dete, Puppetz in The Vast Blasts. Letošnji festivalski partnerji, ki bodo izbrali vsaj enega od slovenskih glasbenih izvajalcev, so: Exit (Srbija), Springfestival (Avstrija), Sziget (Madžarska), Taksirat (Makedonija), Terraneo (Hrvaška) ter festival in konferenca Waves Vienna (Avstrija).

Pisanje o glasbi 
Spletna revija o glasbi Odzven v okviru Slovenskega tedna glasbe organizira delavnico pisanja glasbenih kritik in recenzij, ki bo potekala v obliki participatorne delavnice pod vodstvom mentorja in v obliki predavanj z različnih polj glasbe, ki poleg ustvarjanja in izvajanja glasbe pomembno prispevajo k njeni končni podobi. Delavnice vodijo: Luka Zagoričnik, Igor Bašin, Matjaž Manček in Gregor Zemljič.

Novost: poslušalnice
V času dogodka se bo v M Hotelu zgodilo pet poslušalnic, kjer se bo zavrtela pesem prijavljenega glasbenega izvajalca, šestčlanska komisija pa bo glede na prvo poslušanje podala svoje mnenje. Komisijo bodo sestavljali najmanj štirje akterji iz tujine, ki niso obremenjeni s predhodnim poznavanjem glasbenega izvajalca.

Na več lokacijah v Ljubljani
Program STG 2013 bo potekal na več lokacijah v Ljubljani. Konferenčni del dogodka se bo odvijal v CUK Kino Šiška in M Hotelu. Večerni koncerti bodo v Menzi pri koritu, Orto baru in dvorani Komuna v CUK Kino Šiška.

Vstopnice
Cena enodnevne vstopnice za vse dogodke (festivalski in konferenčni del) znaša 15 €, cena vstopnice za vse dni festival znaša 38 €.




Prijavite nove skladbe in dopolnite obstoječe podatke

Datum: 11. 01. 2013

Začetek leta je dober čas, da pregledate svoje delo v preteklem letu. Vabimo vas, da s pomočjo Admissa, kjer lahko pregledate že obstoječe prijavljene skladbe, čim prej dopolnite ali popravite podatke oziroma prijavite nove. Za to lahko uporabite tudi obrazce, ki so na voljo na naši spletni strani. Prav tako nam lahko posredujete nove podatke, naprimer tiste, namenjene izplačilom. Le pravočasna in celovita prijava skladb vam zagotavlja popolno varstvo sorodnih pravic.

Dopolnite podatke na skladbah
Glasbeni izvajalci in proizvajalci fonogramov pogosto pozabite posredovati podatke, ki so pri posamezni izvedi pomembni za celovito in pravilno obračunavanje nadomestil. Sistem Admiss vam omogoča, da pri posameznih skladbah dopolnite podatke, zato si vzemite nekaj minut in še danes preglejte svoje delo lanskega leta. Preverite, ali ste kot izvajalec ali proizvajalec fonogramov prijavljeni pri vseh skladbah, kjer ste sodelovali, in takoj prijavite svoja dela.

Prijavite skladbe
Ste proti koncu leta na radijske postaje poslali novo skladbo, pa je še niste prijavili? Zanjo že zbiramo nadomestila, zato jo čim prej s pomočjo Admissa prijavite in posredujete vse zahtevane podatke. Le tako vam bomo zanjo lahko po obračunu izplačali pripadajoča nadomestila. Ob tem lahko pregledate še sezname skladb, ki niso prijavljene. Če med njimi odkrijete takšno, kjer ste sodelovali, vas vljudno prosimo za dopolnitev podatkov ali prijavo skladbe.

Preverite osebne podatke
Ste se preselili ali zamenjali banko? Prosimo vas, da nam sporočite morebitne spremembe podatkov, ki so pomembni za izplačila (številke osebnih računov, odločbe ministrstev in DURS-a o priznanju posebnih olajšav ipd). Vaše spremembe pričakujemo na elektronskem naslovu: info@ipf.si ali po klasični pošti na naslov: Zavod IPF, Šmartinska 152, 1000 Ljubljana.

Rok za popravke: čim prej
Vljudno vas prosimo, da spremembe in nove prijave posredujete kar se da hitro, saj nam tako omogočite učinkovito organizacijo dela, sebi pa zagotovite celovito zaščito vaših sorodnih pravic. Skrajni rok za prijavo del je 31. marec.